Folklandia 12-13.1.2018

29.08.2017 kl. 14:07
Folklandiakryssningen närmar sig... Ännu finns det några platser lediga!

Folklandia 12.–13.1.2018

M/S Silja Europa

Helsingfors – Tallinn – Helsingfors

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2018 blir den 23:e i ordningen och hålls igen på omtyckta M/S Silja Europa.

Finlands svenska spelmansförbund är en av medarrangörerna och har reserverat 36 platser enligt följande:

- 10 platser: 5 x A2-hytt, 2 pers/hytt (164 €/pers)

- 20 platser: 10 x B2S-hytt, 2 pers/hytt (139 €/pers)

- 6 platser: 2 x B3-hytt, 3 pers/hytt (129 €/pers)

Därtill finns ytterligare några förmånligare arrangörsplatser under bildäck.

Anmälningar med namn, födelsetid, kontaktuppgifter och hyttönskemål skickas till kansliet@spelmansforbundet.fi senast den 31.10.2017. Platserna fylls i den ordning anmälningarna kommer in. Anmäl er alltså fortast möjligt om ni vill säkra er en plats på en av de mest händelserikaste folkmusikfestivalerna nästa år.

På fartyget finns flera matställen, men ämnar man äta buffé är det säkrast att boka på förhand. Då är priset även förmånligare.

• Middagsbuffé fredag 12.1, första dukningenkl. 17.30–19.45, andra dukningen kl. 20.30–22.30.     Vuxna 33 € vid förhandsbokning.
  • Frukostbuffé lördag 13.1 kl. 07.00–11.00.               Vuxna 10,50 € vid förhandsbokning.
  • Lunchbuffé lördag 13.1 kl. 12.30–15.00.                 Vuxna 25 € vid förhandsbokning.

Önskar man uppträda kan speltid reserveras via webbadressen folklandia.nuorisoseurat.fi eller genom att meddela kansliet senast 31.8.2017

För att få speltid förutsätter att man fått sin hyttplats bekräftad. De som reserverat speltid inom juli månad (eventuellt augusti månad) garanteras speltid. Spelmansförbundet kommer som tidigare år att reservera speltid för Allspelslaget, så möjlighet att uppträda finns fastän man inte kommer som ett helt spelmanslag. På ett så pass stort fartyg som Silja Europa finns det också otaliga möjligheter till buskspel.

Pia-Stina Sarin