Folklandia 11-12.1.2019

Boka plats redan nu!

Helsingfors – Tallinn – Helsingfors

M/S Silja Europa

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2019 blir den 24:e i ordningen och hålls på omtyckta M/S Silja Europa.

Finlands svenska spelmansförbund är en av medarrangörerna och har reserverat 30 platser enligt följande:

- 20 platser: 10 x B2S-hytt, 2 pers/hytt (144 €/pers)

- 6 platser: 2 x B3-hytt, 3 pers/hytt (134 €/pers)

- 4 platser: 2 x A2-hytt, 2 pers/hytt (169 €/pers)

Därtill finns ytterligare några förmånligare arrangörsplatser. Meddela intresse.

Anmälningar med namn, födelsetid, kontaktuppgifter och hyttönskemål skickas fortast möjligt till kansliet@spelmansforbundet.fi , dock senast 31.10.2018. Platserna fylls i den ordning anmälningarna kommer in.

På fartyget finns flera matställen, men ämnar man äta buffé är det säkrast att boka på förhand. Då är priset även förmånligare:

• Middagsbuffé fredag 11.1, första dukningen kl. 17.30–19.45, andra dukningen kl. 20.30–22.30. Vuxna 33 € vid förhandsbokning.
  • Frukostbuffé lördag 12.1 kl. 07.00–11.00. Vuxna 10,50 € vid förhandsbokning.
  • Lunchbuffé lördag 12.1 kl. 12.30–15.00. Vuxna 25 € vid förhandsbokning.

Speltid reserveras via webbadressen folklandia.tapahtumiin.fi/esiintyjailmoittautuminen/

För att få speltid förutsätter att man fått sin hyttplats bekräftad. De som reserverat speltid inom juli månad garanteras speltid. Spelmansförbundet kommer som tidigare år att reservera speltid för Allspelslaget, så möjlighet att uppträda finns fastän man inte kommer som ett helt spelmanslag. På ett så pass stort fartyg som Silja Europa finns det också otaliga möjligheter till buskspel.

Pia-Stina Sarin