Folklandia 10-11.1.2020

m/s Silja Europa

Helsingfors - Tallinn - Helsingfors

KRYSSNINGEN ÄR FULLBOKAD FÖR TILLFÄLLET / 21.10.2019

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2020 blir den 25:e i ordningen och hålls på omtyckta M/S Silja Europa.

Finlands svenska spelmansförbund är en av medarrangörerna och har reserverat 22 platser enligt följande:

- 10 platser: 5 x B2S-hytt, 2 pers/hytt (149 €/pers)

- 6 platser: 2 x B3-hytt, 3 pers/hytt (139 €/pers)

- 6 platser: 3 x A2-hytt, 2 pers/hytt (174 €/pers)

Därtill finns ytterligare 6 st förmånligare arrangörsplatser. Meddela intresse.

Anmälningar med namn, födelsetid, kontaktuppgifter och hyttönskemål skickas till kansliet@spelmansforbundet.fi fortast möjligt, dock senast 31.10.2019. Platserna fylls i den ordning anmälningarna kommer in.

På fartyget finns flera matställen, men ämnar man äta buffé är det säkrast att boka på förhand. Då är priset även förmånligare:

• Middagsbuffé fredag 10.1, första dukningen kl. 17.30–19.45, andra dukningen kl. 20.30–22.30. Vuxna 33 € vid förhandsbokning.
  • Frukostbuffé lördag 11.1 kl. 07.00–11.00. Vuxna 10,50 € vid förhandsbokning.
  • Lunchbuffé lördag 11.1 kl. 12.30–15.00. Vuxna 25 € vid förhandsbokning.

Speltid reserveras via webbadressen folklandia.tapahtumiin.fi/esiintyjailmoittautuminen/

För att få speltid förutsätter att man fått sin hyttplats bekräftad. De som reserverat speltid före utgången av augusti månad garanteras speltid. Spelmansförbundet kommer som tidigare år att reservera speltid för Allspelslaget, så möjlighet att uppträda finns fastän man inte kommer som ett helt spelmanslag. På ett så pass stort fartyg som Silja Europa finns det också otaliga möjligheter till buskspel.

Pia-Stina Sarin