Folklandia 8-9.1.2021 - FRAMFLYTTAD TILL 2022

25.05.2020 kl. 14:45
Helsingfors – Tallinn – Helsingfors

m/s Silja Europa

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en 22-timmars kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2021 blir en 25-årsjubileumskryssning och den 26:e i ordningen, för kryssningen har arrangerats sedan 1996. Folklandia hålls på omtyckta kryssningsfartyget M/S Silja Europa.

Finlands svenska spelmansförbund är en av medarrangörerna och har reserverat 34 platser enligt följande:

16 platser i B2S-hytt, 2 pers/hytt (154 €/pers

12 platser i B4-hytt, 4 pers/hytt (130 €/pers)

6 platser i A2-hytt, 2 pers/hytt (179 €/pers)

Därtill finns plats i förmånligare arrangörshytter. Meddela intresse.

Anmälningar med namn, födelsetid, kontaktuppgifter och hyttönskemål skickas till kansliet@spelmansforbundet.fi fortast möjligt, dock senast 31.10.2020. Platserna fylls i den ordning anmälningarna kommer in.

På fartyget finns flera matställen, men ämnar man äta buffé är det säkrast att boka på förhand. Då är priset även förmånligare:

• Middagsbuffé fredag 8.1, första dukningen kl. 17.45–19.45, andra dukningen kl. 20.30–22.30. Vuxna 34 € vid förhandsbokning.
  • Frukostbuffé lördag 9.1 kl. 07.00–11.00. Vuxna 13 € vid förhandsbokning.
  • Specialfrukost lördag 9.1 kl. 07.00–11.00. Vuxna 18 € vid förhandsbokning.
  • Lunchbuffé lördag 9.1 kl. 12.30–15.00. Vuxna 26 € vid förhandsbokning.

17-åringar och yngre har förmånligare måltidspriser

Speltid reserveras via webbadressen folklandia.tapahtumiin.fi/esiintyjailmoittautuminen/

För att få speltid förutsätter att man fått sin hyttplats bekräftad. De som reserverat speltid före utgången av augusti månad garanteras speltid. Spelmansförbundet kommer som tidigare år att reservera speltid för Allspelslaget, så möjlighet att uppträda finns fastän man inte kommer som ett helt spelmanslag. På ett så pass stort fartyg som Silja Europa finns det också otaliga möjligheter till buskspel.

Arrangör:      Suomen Nuorisoseurat ry / Pispalan sottiisi i samarbete med ett femtiotal medarrangörer, däribland Finlands svenska spelmansförbund rf

Pia-Stina Sarin