Folklandia 2018

12 Januari 2018, 17:00 - 13 Januari 2018, 16:00

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2018 blir den 23:e i ordningen och hålls igen på omtyckta M/S Silja Europa.

Finlands svenska spelmansförbund är en av medarrangörerna och har reserverat 36 platser enligt följande:

- 10 platser: 5 x A2-hytt, 2 pers/hytt (164 €/pers)

- 20 platser: 10 x B2S-hytt, 2 pers/hytt (139 €/pers)

- 6 platser: 2 x B3-hytt, 3 pers/hytt (129 €/pers)

Därtill finns ytterligare sex förmånligare arrangörsplatser i B-hytt.

Anmälningar med namn, födelsetid, kontaktuppgifter och hyttönskemål skickas till kansliet@spelmansforbundet.fi senast den 31.10.2017. Platserna fylls i den ordning anmälningarna kommer in. Anmäl er alltså fortast möjligt om ni vill säkra er en plats på en av de mest händelserikaste folkmusikfestivalerna nästa år.

På fartyget finns flera matställen, men ämnar man äta buffé är det säkrast att boka på förhand. Då är priset även förmånligare.

• Middagsbuffé fredag 12.1, första dukningen kl. 17.30–19.45, andra dukningen kl. 20.30–22.30. Vuxna 33 € vid förhandsbokning.
  • Frukostbuffé lördag 13.1 kl. 07.00–11.00. Vuxna 10,50 € vid förhandsbokning.
  • Lunchbuffé lördag 13.1 kl. 12.30–15.00. Vuxna 25 € vid förhandsbokning.

Önskar man uppträda kan speltid reserveras via webbadressen folklandia.nuorisoseurat.fi

För att få speltid förutsätter att man fått sin hyttplats bekräftad. De som reserverat speltid inom juli månad (eventuellt augusti månad) garanteras speltid. Spelmansförbundet kommer som tidigare år att reservera speltid för Allspelslaget, så möjlighet att uppträda finns fastän man inte kommer som ett helt spelmanslag. På ett så pass stort fartyg som Silja Europa finns det också otaliga möjligheter till buskspel.

M/S Silja Europa, Helsingfors - Tallinn - Helsingfors

Finlands svenska spelmansförbund är en organisation för befrämjande av finlandssvensk folkmusik och finlandssvenska folkmusiktraditioner. Förbundet skapar kontakt mellan spelmän och spelmanslag i Finlands svenskbygder. Adresser till spelmanslagen finns under fliken förbundsinfo.

Du är hjärtligt välkommen till alla händelser du hittar på våra sidor fastän du kanske inte spelar själv och annars bara är intresserad av spelmansmusik. Tag modigt kontakt med oss och kom med !

Kommande evenemang

29
30
31

Spelmansförbundets spelmansstämma ordnas varje sommar. Stämman ambulerar mellan olika orter i Svenskfinland.