Förbundsdag

17 Mars 2018, 16:00 - 19:00
Medlemmarna i Finlands svenska spelmansförbund r.f. samlas till förbundsdag lördag 17.3.2018 kl. 16 på Original Sokos Hotel Helsinki på Glogatan 8 i Helsingfors. Efter årsmötet finns möjlighet att delta i en gemensam middag. Förhandsanmälan till Spelmansförbundets kansli: kansliet@spelmansforbundet.fi

Original Sokos Hotel Helsinki
Glogatan 8
00100 Helsingfors

Samuelin Poloneesi & Vinterstämma

17 Mars 2018, 10:00 - 23:59

Spelmansförbundets vinterstämman arrangeras år 2018 i samarbete med Suomen Kansanmusiikkiliitto och deras årliga evenemang Samuelin Poloneesi. Evenemanget hålls veckoslutet 16-18.3.2018 i Helsingfors.

Lördagens program består av "Barnkonsert" kl. 10 på Helsingfors stadsmuseum, "PR-konsert" kl. 11-13 på olika håll i centrala Helsingfors, "Spelmansparad" kl. 13-17 i Riddarhuset och "Lördagens Polonäsklubb" kl. 21 på Restaurang Kajsaniemi.

Mellan kl. 16 och 19 har Finlands svenska spelmanförbund eget program på Original Sokos Hotel Helsinki, bl.a årsmöte och midddag.

Helsingfors: stadsmuseet, Riddarhuset, Restaurang Kajsaniemi...

Finlands svenska spelmansförbund är en organisation för befrämjande av finlandssvensk folkmusik och finlandssvenska folkmusiktraditioner. Förbundet skapar kontakt mellan spelmän och spelmanslag i Finlands svenskbygder. Adresser till spelmanslagen finns under fliken förbundsinfo.

Du är hjärtligt välkommen till alla händelser du hittar på våra sidor fastän du kanske inte spelar själv och annars bara är intresserad av spelmansmusik. Tag modigt kontakt med oss och kom med !

Kommande evenemang

29
30
31

Spelmansförbundets spelmansstämma ordnas varje sommar. Stämman ambulerar mellan olika orter i Svenskfinland.