Till en del av evenemangen i Händelsekalendern ska man anmäla sig på förhand. I de flesta fall kan man anmäla sig direkt genom att trycka på knappen "Anmälan" som finns vid respektive evenemang. Anmäler du dig till en kurs eller ett läger är det viktigt att vi också får information om ålder, spelvana och vilket instrument du spelar. Det hjälper lärarna att förbereda sig så att alla deltagare får ut mesta möjliga av kursen.

Till Spelmansförbundets Sommarstämma och Vinterstämma kan man inte anmäla sig via hemsidan. För dessa evenemang måste man använda den anmälningsblankett som läggs ut på evenemangets egen sida. Du kan delta i våra stämmor även om du inte är medlem i Spelmansförbundet. Kontakta vårt kansli så får du all information du behöver.

Onsdag

Återuppta ditt spelande (i Kristinestad)

Lappfjärds folkhögskola
Fredag

SpelmansFolk i Vörå 12–14 november

Efter två somrar utan spelmansstämma behövs nu en riktig spelmansfest!
Lördag

Ljudteknikkurs för folkmusiker

Lappfjärds folkhögskola
Fredag
1.7

SamStämt 2022, 1–3.7

En stämma för spelmän och folkdansare i samarbete med Finlands Svenska Folkdansring. Lokala arrangörer är Västra Nylands Folkdansdistrikt och Ingå Spelmansgille.
Ingå