Kvarken Folk 2019

13 April 2019, 09:00 - 23:30

Välkommen med på historiens andra Kvarken Folk -kryssning, antingen som spelman eller medresenär!

M/S Wasa Express lägger ut från hamnen i Vasa kl. 9.00 på lördag morgon 13.4.2019, ankomst Holmsund kl. 12.30 lokal tid. Möjlighet till några timmars vistelse i Umeå, eller också stanna ombord och delta i programmet tills båten lägger ut igen kl. 18.00. Tillbaka i Vasa kl. 23.30. Möjlighet att stanna ombord och jamma till kl. 06.00 på söndag morgon tillsammans med rikssvenskarna som anslutit i Umeå.

Kryssningspriserna hittar du längre ner på sidan, men finns även på anmälningsblanketten som medföljer Fiolen min nr 1/2019. Blanketten kan även laddas ner här

Anmälningsblanketten borde vara Spelmansförbundet till handa senast onsdagen den 13 mars 2019.

Adress: Finlands svenska spelmansförbund, Centrumvägen 3, 65610  KORSHOLM

e-post: kansliet@spelmansforbundet.fi

Speltider reserveras direkt av Birgitta Beijar-Österberg:

tfn: 050 525 3072

e-post: birgitta.beijar-osterberg@korsholm.fi

Notera att man nog kan anmäla sig som spelman fastän man inte reserverat speltid, för det finns en Open Stage samt buskspelsplatser!

Kryssningspriser / pers.:

Spelman: 28 € (inkl. matbiljett för 10 £´€)

Icke spelman: 38 €

Kaptens skumpafrukost (även alkoholfritt): 20 €

Skärgårdsbordet: 26 € / 20 € / 12 €

A-hytt (fönsterhytt med 2 bäddar): 58 €

B-hytt (innerhytt med 2-4 bäddar): 53 €

D-hytt (daghytt med fönster): 43 €

Ombordsstigning fre kväll (kryssning ingår ej, men nog A-hytt för två personer): 88,50 €

Direktlänk till kryssningens hemsida http://kvarkenfolk2019.vaasa.ws/