Folkmusikkurs i Nykarleby

26 Januari 2019, 09:00 - 27 Januari 2019, 15:00

FOLKMUSIKKURS I NYKARLEBY

Tidpunkt: 26 - 27.01.2019

Plats: KREDU - Kristliga folkhögskolan i Nykarleby, Seminariegatan 19, 66900  NYKARLEBY

Kursledare: Pekka Pentikäinen (FI), dragspel samt Thomas von Wachenfeldt (SE), fiol.

Kursavgift: 75 €

Måltider: 45 €

Logi: 20 € / natt i dubbelrum, 40 € / natt i enkelrum

Anmälan senast 13.1.2019 till kansliet@spelmansforbundet.fi

Kursen riktar sig till alla folkmusikintresserade som vill lära sig nya låtar. Låtarna lärs ut på gehör, så för att få ut det mesta av kursen bör man ha spelat på sitt instrument ett tag.

Kursen inleds på lördag morgon, men det finns möjlighet att anlända redan på fredag kväll ifall man har lång väg och behöver logi. Meddela om detta vid anmälan. För de som kommer på fredag kväll finns en liten kvällsbit reserverad mot en midre avgift.

Ladda ner programmet här

Seminariegatan 19
66900 Nykarleby

Anmäl dig