Till en del av evenemangen i Händelsekalendern ska man anmäla sig på förhand. I de flesta fall kan man anmäla sig direkt genom att trycka på knappen "Anmälan" som finns vid respektive evenemang. Anmäler du dig till en kurs eller ett läger är det viktigt att vi också får information om ålder, spelvana och vilket instrument du spelar. Det hjälper lärarna att förbereda sig så att alla deltagare får ut mesta möjliga av kursen.

Till Spelmansförbundets Sommarstämma och Vinterstämma kan man inte anmäla sig via hemsidan. För dessa evenemang måste man använda den anmälningsblankett som läggs ut på evenemangets egen sida. Du kan delta i våra stämmor även om du inte är medlem i Spelmansförbundet. Kontakta vårt kansli så får du all information du behöver.

SpelmansFolk i Vörå 12–14 november

12 November 2021 kl. 19.00–14 November 2021, 13.00

Den 12–14 november 2021 ljuder spelmansmusiken på Norrvalla i Vörå då Finlands svenska spelmansförbund ordnar evenemanget SpelmansFolk och Vörå Spelmansklubb ger 50-årsjubileumskonsert. E

Läs mer under "Evenemang".