Ljudteknikkurs för folkmusiker 27-28.11.2021

07.10.2021 kl. 17:13

Ljudteknikkurs för folkmusiker

Veckoslutet 27–28 november 2021 ordnar Finlands svenska spelmansförbund i samarbete med Lappfjärds folkhögskola en kurs i ljudteknik med inriktning på akustiska instrument och spelmanslag. På kursen lär vi oss grundläggande om mikrofontyper, line-boxar, mikrofonkarakteristiker, uppmickning av instrument, användning av mixerbord samt effekter. Du får också lära dig hur du på ett korrekt sätt mickar upp och förstärker alla instrument i din spelmansgrupp.

Lärare på kursen är Kenneth Nordman.

Kursen omfattar 10 lektioner. Lektionerna på lördag hålls kl. 10.00–16.00 och på söndag kl. 10.00–14.30 (tiderna kan eventuellt justeras enligt deltagarnas behov och önskemål).

Kursen hålls på Lappfjärds folkhögskola. Det finns möjlighet att anlända till skolan redan på fredag kväll, och på lördag kväll finns möjlighet till jam.

Kursavgiften är 50 € + kost och logi. Pris i dubbelrum 10 €/natt, enkelrum 20 €/natt.

Måltider fre–sö 45 €, lö–sö 35 € (frukost, lunch, eftermiddagskaffe och middag.)

Anmälan till kansliet@spelmansforbundet.fi senast torsdagen den 18 november 2021.

Kom ihåg att i anmälan uppge namn, adress och personbeteckning. Uppgifterna behövs för Lafos registrering av kursdeltagare och överlämnas inte till andra parter.

Pia-Stina Sarin