Förbundsdag

12 September 2020 kl. 17.16–17.17

Finlands svenska spelmansförbund rf håller FÖRBUNDSDAG lördagen den 12 septemebr kl. 14.00 på Hotel Vallonia i Smedsby, Korsholm. Alla förbundsmedlemmar är varmt välkomna! Efter mötet serveras kaffe med tårta. Meddela gärna om ditt deltagande på förhand till Spelmansförbundets kansli med tanke på utrymmena och serveringen.

Mera info om förbundsdagshelgen hittas här

Hotel Vallonia, Korsholm
Centrumvägen 3
65610 Korsholm

Finlands svenska spelmansförbund är en organisation för befrämjande av finlandssvensk folkmusik och finlandssvenska folkmusiktraditioner. Förbundet skapar kontakt mellan spelmän och spelmanslag i Finlands svenskbygder. Adresser till spelmanslagen finns under fliken förbundsinfo.

Du är hjärtligt välkommen till alla händelser du hittar på våra sidor fastän du kanske inte spelar själv och annars bara är intresserad av spelmansmusik. Tag modigt kontakt med oss och kom med!

Kommande evenemang

25
26
27282930
Spelmansförbundets spelmansstämma ordnas varje sommar. Stämman ambulerar mellan olika orter i Svenskfinland.