Folklandia 2021, 8-9.1.2021 - INSTÄLLD

08 Januari 2021 kl. 16.00–09 Januari 2021, 16.00

Folklandia är en årligen återkommande vinterfestival ute till havs – en 22-timmars kryssning fullspäckad med folkmusik och folkdans. Kryssningen i januari 2021 blir en 25-årsjubileumskryssning och den 26:e i ordningen, för kryssningen har arrangerats sedan 1996. Folklandia hålls på omtyckta kryssningsfartyget M/S Silja Europa.

Arrangör: Suomen Nuorisoseurat ry / Pispalan Sottiisi + ett femtiotal medarrangörer (bl.a. Finlands svenska spelmansförbund rf)

M/S Silja Europa

Finlands svenska spelmansförbund är en organisation för befrämjande av finlandssvensk folkmusik och finlandssvenska folkmusiktraditioner. Förbundet skapar kontakt mellan spelmän och spelmanslag i Finlands svenskbygder. Adresser till spelmanslagen finns under fliken förbundsinfo.

Du är hjärtligt välkommen till alla händelser du hittar på våra sidor fastän du kanske inte spelar själv och annars bara är intresserad av spelmansmusik. Tag modigt kontakt med oss och kom med!

Kommande evenemang

29
30
31
Spelmansförbundets spelmansstämma ordnas varje sommar. Stämman ambulerar mellan olika orter i Svenskfinland.